Ahri Guide

by

Ghid Ahri by Viva

Pros

  • Mobilitate
  • CC
  • Mana cost-uri destul de mici
  • True Damage
  • Potențial de One Shot
  • Spellvamp din Pasivă
  • Ultiamata îi permite să facă turret dive

Cons

 

  • Squishy
  • CD-uri destul de mari Early game fără CDR
  • Cele mai importante skill-uri sunt skillshots
  • Eficiență scăzută când ultimata este în CD
  • Pierde din potențial Late game

Rune

 

Vs AP Mid Laner:

  • 3x Quintesences – Ability Power
  • 9x Marks Magic Penetration
  • 9x Seals Health per level
  • 9x Glyphs – CDR/ level

Ghid Ahri by Viva - Rune

* Glyph-urile sunt opționale. Eu am trecut la CDR/level recent (considerând că pe Ahri nu faci decât un item de CDR, iar blue nu vei avea de fiecare dată), dar la fel de bine am jucat cu ap/level o bună perioadă de timp. Puteti allege intre: CDR/level, Ability Power/level, Magic Resist/level sau Flat Magic Rresist, în funcție de stilul de joc.

 

AD Mid Laner:

  • 3x Quintesences – Ability Power
  • 9x Marks Magic Penetration
  • 9x Seals Armor
  • 9x Glyphs – Ability Power/level

Ghid Ahri by Viva - Rune ZedOnMyAhri

* În ambele situații (atât AP, cât și AD) mark-urile de Magic Penetration pot fi înlocuite cu mark-uri de Hybrid Penetration.

Masteries

Ghid Ahri by Viva - Masteries

Ordinea abilităților

Ghid Ahri by Viva - Order Ahri

 

* În cazul în care echipa voastră decide să facă invade, puteți allege charm-ul la primul nivel, iar apoi maxați abilitățile în ordinea normală. Dar nu recomand să faceți asta decât dacă echipa voastră are hard CC la primul nivel și sunteți sigur că invade-ul o să fie reușit. Altfel vă puneți lane-ul în urmă la început, întrucât adversarul s-ar putea să observe asta și să vă facă push în turn, iar neavând cu ce să faceți clear, veți pierde poate chiar un wave – un wave jumătate (experiență personală).

Summoner Spells

Ghid Ahri by Viva - Spells Ahri

 

Flash – Ignite este standard. Totuși, dacă aveți contra voastră un campion cu burst și care credeți că vă poate crea problem în 1v1 ( câteva posibile exemple ar fi Zed, Katarina, Talon, Akali, Syndra, Fizz) puteți opta pentru Flash – Exhaust. Asta numai în situația în care știți să folosiți exhaust-ul.

Abilități

 

Pasiva – Essence Theft (Furt de esență)

Este o pasivă care se stackează cu fiecare spell care lovește un target (minion sau campion, atenție, nu dat în gol). Q – 2 stack-uri, W – 3 stack-uri dacă nimeriți toate cele 3 foxfires, E 1- stack. Odată ajunsă la nouă stack-uri, Ahri primește un anumite procent de heal.

Recomand ca în lane, să folosiți Q-ul pe minion când aveți 9 stack-uri, pentru a lua cât mai mult heal.

Q – Orb of Deception (Sfera amăgirii)

Cost: 65/70/75/80/85 mană
Rază: 880

Provoacă 40/65/90/115/140 (+35% ability power) magic damage la lansare, şi 40/65/90/115/140 (+35% ability power)  true damage la întoarcere. Ahri primește bonus movement speed la întoarcere.

W – Fox Fire (Flăcări magice)

Cost: 50 mană
Rază: 700

Eliberează trei flăcări magice care ţintesc inamicii din apropiere (alege cu prioritate campionii) provocând magic damage de 40/65/90/115/140 (+40% ability power). Inamicii loviţi de mai multe flăcări suferă 30%  damage de la fiecare flacără suplimentară, până la un maximum de 0 damage asupra unui singur inamic.

E – Charm (Sedcuție)

Cost: 85 mană
Rază: 975 .

Trimite un sărut care provoacă 60/90/120/150/200 (+50% ability power) magic damage şi funcționează asemeni unui taunt, făcându-l să se apropie de Ahri fără a putea ataca timp de 1/1.25/1.5/1.75/2 secundă (secunde).

R – Spirit Rush (Goana spiritului)

Cost: 100 mană
Rază: 450

Provoacă 70/110/150 (+30% ability power) magic damage. Se poate folosi de maxim trei ori în intervalul de 10 secunde de dinainte de a intra în cool-down.

Build

 

  • Iteme de început:

Ghid Ahri by Viva - Build Ahri

 

Sau

Ghid Ahri by Viva - Build Ahri 2

Recomand start-ul cu Doran, cu cel de-al doilea veți fi foarte squishy.

  • Build-ul Final:

Ghid Ahri by Viva - Build Ahri Final

  • Iteme situaționale:

Ghid Ahri by Viva - Build Ahri Items

Abysall Scepter – Când adversarii au mai mulți ap în echipă, daca veți considera că aveți nevoie de mai mult MR. Se poate face în locul void-ului.

Mercurys Treads – Pentru tenacity, în cazul în care adeversarii au echipă cu mai mult cc sau lock down-uri puternice.

Rylais Crystal Scepter – Pentru extra hp și slow pe abilități, eu îl aleg de mai multe ori în locul Void Staff-ului.

Banshees Veil – În situația în care vreți mai mult denfese sau adeversarii au mult poke, ori campioni precum Thresh, Blitzcrank, VI, Nautilus.

Game

 

          Laning phase:

În laning phase ar trebui sa vă concentrați pe farm și pe harass cu Q-ul. Harass-ul cu W-ul nu merită decât vs. campioni meele. W-ul are range destul de mic de când cu  ultimul nerf, iar încercând să faceți harass cu el vă expuneți prea mult. Ahri are mana cost-uri destul de mici pentru mana pool-ul ei, iar asta vă permite să abuzați puțin de spell-uri, în comparative cu alți campioni.

Odată ce ați făcut nivelul 6, puteți încerca să faceți gank-uri pe bot sau top (recomand bot lane, este mult mai ușor). Dacă lane-urile sunt wardate, puteți încerca un kill pe lane, dar aveți grijă să nu vă luați bait la E și să îl ratați. Daca nu veți nicio oportunitate de kill sau gank, continuați să farmați până ce echipa voastră va iniția alte fight-uri.

 

            Mid Game:

Mid game-ul este partea jocului în care Ahri este cea mai puternică. În mid game jocul se concetrază pe obiective, În fight-uri, încercați să faceți focus pe carry-ii echipei adverse, mid laner-ul sau adc-ul. Puteți ajunge ușor în backline cu ajutorul ultimate și aveți și posibilitatea de vă întoarce dacă reușiți să omorâți pe cineva destul de repede.

În cazul în care asta este mult prea riscant și adversarii au prea mult CC, așteptați ca front line-ul vostru să inițieze, adversarii să folosescă o parte din abilitățile de CC și apoi intrați în fight și încercați să dați cât mai mult damage cu ultimata si W-ul, adică să nimeriți câte trei inamici mereu. Ahri poate funcționa și drept APC, nu doar asasin, întrucât are destul damage AOE.

            Late Game:

Ahri este puternică late game, dar există campioni mult mai buni. În late game aveți grijă la poziționare, încercați să nu luați stun în team fight, folosiți un dash de la ultimate pentru a vă poziționa, iar în cazul în care sunteți prinși out of position, folosiți Zhonya. Încercați să nimeriți Q-ul pe cât mai multe persoane. De asemenea, puteți aștepta după un zid și să încercați să prindeți un charm.

Tips

 

Ahri este un fel de ”Jack of all trades, master of none” – ceea ce înseamnă că este un pick bun în orice echipa, este utilă în orice moment al jocului, dar nu excelează aproape niciodată. Câteva sfatui utile:

 

  • Ahri este foarte ușor de gankat când ultimate este în cool-down, așa că încercați să nu depășiți jumătatea lane-ului dacă nu aveți Spirit Rush up.
  • Dacă ați ratat Q-ul, vă puteți repoziționa, întrucât acesta se va întoarce la voi, iar dacă inamicul nu a fost lovit de prima dată, cu o repoziționare bună, veți reuși să îl loviți la întoarcere și va primi true damage-ul.
  • În cazul unui fight în junglă, folosiți ultimata să ajungeți în tufișurile newardate, iar apoi faceți kite adversarului.
  • Aveți grijă cu dash-urile de la ultimate. Dacă ați folosit Q W E, iar adversarul nu a murit, nu va aruncați înainte, așteptați cool-down-urile și folosiți celelalte dash-uri care v-au mai rămas pentru a vă apropia de inamic din nou.