Cât de eficient a fost Tribunalul din League of Legends?

by

  Dacă jucați de mult timp LoL, probabil că vă amintiți de Tribunal. Această creație a lui Riot a fost menită să reducă numărul de jucători toxici din joc, dar a funcționat sistemul?
  Deși Tribunalul însuși nu mai este activ de la începutul anului 2014, efectele acestuia incă mai există. După ce a banat mii de jucători pentru greșelile lor, ne intrebăm: a fost tribunalul League of Legends eficient sau un sistem rigid de pedepsire a jucătorilor nevinovați?

 Istoria Tribunalului

 

  Tribunalul a fost introdus în mai 2011 pentru a disciplina jucătorii și pentru a ajuta comunitatea să se unească. Motivul real pentru care a fost introdus a fost în primul rând datorită afluxului mare de rapoarte. După cum vă puteți imagina, încercarea de a revizui milioane de rapoarte individuale cu doar o mană de angajați nu a fost ideală. În schimb, Riot a avut nevoie de o modalitate de a accelera procesul.    Prin introducerea tribunalului și oferirea de stimulente jucătorilor de a participa și de a vota, acest lucru ia permis lui Riot să obtină un jurnal de rapoarte care nu se termina. Pe hârtie, toate păreau o idee bună, dar puțini știau ce probleme ar putea apărea.

Cum funcționa tribunalul

 

 

  Tribunalul a început inițial cu un raport. În timpul unui meci, dacă un jucător a încălcat regulamentul și a comis una dintre următoarele infracțiuni, atunci acesta va fi plasat pe lista neagră.

 

 

 

Punishable Offenses

  • Folosirea limbajului indecent, al hate-ului și al rasismului
  • Insultele între jucători
  • Repetarea unei atitudini negative și non-constructive
  • Honor trading
  • Nume de invocatori ofensive
  • Intentional feeding

  În medie, au fost luate în jur de 11 reporturi înainte de a iniția un caz împotriva jucătorilor în tribunal. Acest caz ar constă din jocuri diferite în care jucătorul a încălcat Summoner’s Code în mai multe ocazii. Odată ce au existat dovezi suficiente pentru a deschide un caz, acesta ar fi dat în judecată. Acest lucru inseamnă că alți jucători din comunitate votează un anumit caz, dacă ar trebui să fie pedepsiți sau iertați.

  Orice jucător care avea peste nivelul 20 sau mai sus ar putea participa la revizuirea cazurilor de tribunal cu o limită de 20 pe zi. Participanții ar primi apoi o evaluare a justiției bazată pe cât de des voturile lor au coincis cu votul majoritar asupra cazurilor. Dacă un participant a votat în mod constant împotriva majoritătii, atunci ar pierde accesul la tribunal. Răsplata pentru participarea la tribunal a fost de 5 IP pe vot cu majoritatea. În 2011, tribunalul a acordat peste 16 milioane de IP.

Cât de eficient a fost tribunalul

  Deși tribunalul a sunat ca un sistem bun pe hârtie, în realitate, el a fost departe un sistem eficient. Sistemul în sine a pus prea mult accentul pe ceilalți jucători, ceea ce inseamnă că unii jucători foarte toxici au reușit să se debaraseze de pedepse.

 

 

 

  După cum puteți vedea din jurnalele de chat din screenshot, Akali a fost, fără indoială, un jucător toxic după ce a pierdut jocul. În partea de sus a ecranului cu ID-ul casetei, acest lucru nu a fost clar pentru prima dată. Cu 14 rapoarte de peste 5 jocuri, nu pare că a fost doar o singură greșeală. Cum a procedat tribunalul în acest caz? Nevinovat! Așa este, chiar dacă jucătorul a fost toxic în 5 jocuri diferite și a avut 14 rapoarte diferite, jucătorul a fost lăsat fără pedeapsă.
  Ceea ce Riot nu a reușit să realizeze este că uneori jucătorii greșesc sau votează intenționat să trolleze sistemul. Când te gândești la asta, nimic nu-l impiedică pe acel jucător să facă 10 de conturi noi și să voteze asupra propriului caz. Cu un defect fundamental că acesta în sistem, cum știți că voturile sunt autentice și nu sunt manipulate?
  La sfârșitul anului 2012, Riot a decis în cele din urmă să inchidă Tribunalul. De atunci, au fost implementate o serie de metode noi în joc pentru a examina și a pedepsi jucătorii, în timp ce sistemul tribunalului a fost lăsat inactiv. Acest lucru ridică problema: se va întoarce tribunalul vreodată?

 

 

 

 

League of Legends Tribunal Infographic

  În momentul în care tribunalul era în prim plan în jurul anului 2012, creatorii LoL au lansat acest infographic cu multe statistici despre tribunal.

 

 

  După cum puteți vedea, există o mulțime de statistici interesante care arată cât de mulți oameni au participat la tribunal și în cele din urmă, câți au fost pedepsiți. Unele dintre cele mai importante numere sunt:

  • Mai mult de 47 de milioane de jucători au votat în tribunal până în 2012;

  • 51% din cazurile Tribunalului au condus la un verdict “vinovat”, cu mai puțin de 5,7% din jucătorii care au obținut o interdicție permanentă;
  • 74% dintre jucătorii avertizați de tribunal nu au mai ajuns vreodată din nou acolo;

  • Peste 700 de cazuri au fost revizuite individual de către directorul relațiilor comunitare Steve “Pendragon” Mescon și proiectantul principal al sistemelor sociale Jeffrey ‘Lyte’ Lin;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sperăm că Riot va găsi o modalitate sigură de a pedepsi jucătorii toxici și de ai împiedica să recidiveze.